fredag 16 november 2012

"Växthuset" åkte ner

Vilken fantastiskt höst det är! Det var vindstilla och lagom varmt. Jag passade på att riva ner det provisoriska växthuset som snabbt kom till när temperaturen började sjunka. De tomatplantor som flyttade in i trädgården växte till sig och bjöd på många tomater. Fler hann mogna utomhus tack vare den enkla träkonstruktionen som täcktes in med plast. En del fick mogna i vardagsrumsfönstret och det gick bra det också. Nu vill jag göra lite vinterfint utomhus och mycket inspiration finns att hämta hos andra bloggare.


Idag fick jag hem bokhyllan som består av två delar och den blir perfekt! Den är i otroligt bra skick. I två skåp var det t o m små lampor och jag ser fram emot att testa om de fungerar när kontakterna är utbytta. En gissning är att skåpet är ifrån 80-talet och bara det kan ju få en del att rygga tillbaka. ;-) Designen känns dock modern, rena linjer, enkla beslag...jag är så nöjd!

Jag har fyllt på med fler bilder under fliken "Året i bilder". Det var allt för idag och jag hoppas vi "ses" snart igen! Kram!

2 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Vilka fina bilder på dina tomater. Ja, hösten är ganska härlig faktiskt.

Kram

L.I. sa...

Tack Lena/isis! :-) Kram!