fredag 23 november 2012

Föreläsnings- och presenttips!

Foto: Hillevi Nagel
Karin Berglund har skrivit flera böcker men den som hon är ute och håller föredrag om just nu är "Samtal i trädgården". Jag provläste boken på Bokus hemsida. I första kapitlet får läsaren träffa Göran Greider, chefredaktör för Dala-Demokraten, poet och samhällsdebattör. Trädgård och Göran Greider var för mig lika otippat som Lasse Anrell och pelargoner. Att han sedan vurmar för växter som får andra att se rött kanske är mindre förvånande. Det är lite Göran över växterna. Ja, ungefär som hundar och hundägare - visst brukar de vara lite lika varandra? Nu kommer Karin Berglund till biblioteket i Kumla, vilket ska vara ett av Sveriges vackraste, enligt deras hemsida. Det är Sällskapet Kumla trädgårdsamatörerna som står som arrangör. Föreläsningen är gratis och öppen för alla! Det är med andra ord bara att gå dit och lyssna och njuta. Själv tittade jag efter boken idag men hittade den inte. Eventuellt beställer jag den på nätet eller lånar den. Däremot köpte jag en pocket, "Siri", en roman av Lena Einhorn. Den får bli med på bilresan imorgon. Vi ska nämligen på dop. Innan jag loggar ut för idag så vill jag tipsa om de mest fantastiska figurer som förmedlar kärlek, vänskap, ömhet, relationer etc. Figurerna kallas för Willow Tree och skapas av Susan Lordi. Det är svårt att välja ut en men Guardian Angel är en favorit. Jag passar på att önska dig en trevlig helg och så hälsar jag nya bloggvänner varmt välkomna! Kram!

Inga kommentarer: