fredag 13 april 2012

Handla växter på nätet?


Det här är en ros som växter i trädgården. Den doftar underbart! Jag vet inte vad den heter än. Den kanske finns i boken Rosor för förnuft och känsla, årets reafynd.

Nu kom regnet. Det har varit en skön dag! Jag hann gräva, rensa och beskära. Rabatterna får en "total makeover" känns det som även om det bara är, i och för sig mycket, ogräs som avlägsnas. Igår köpte jag jord, kogödsel och rhododendronjord. Tittade efter perenner men många hade inte kommit än.

Jag har förstått att det är många som köper sina växter på nätet. Det gjorde jag en gång för ett antal år sedan. Jag beställde gammeldags rosor. Ingen av dem överlevde fastän jag följde instruktionerna till punkt och pricka. Efter det tänkte jag aldrig mer men jag kanske ska tänka om. Det verkar uppenbarligen fungera eftersom det finns flera nätbutiker, även utländska, som erbjuder växter till bra pris. Nu blir det fredagsmys! Ha en skön kväll!

Inga kommentarer: