onsdag 25 april 2012

Bok om trädgårdsdesign

En bok jag varmt kan rekommendera, Trädgårdsdesign - för små och stora trädgårdar, Helena Åhlund! Boken som jag glömde bort att jag hade och som jag fullkomligen lusläser nu när jag hittat den.

Det här ser ju lätt ut...eller?

...och en storvinst på Lotto skulle sitta fint. :-) Det här måste vara den roligaste delen!
Den här boken är fantastisk på alla sätt och vis. Den är strukturerad, detaljerad, svarar på, som jag upplever det, alla frågor, kommer med tips och idéer, goda råd, förklarar och beskriver... Nu är jag lite ivrig så jag har redan börjat rita upp en bild på hur jag skulle vilja ha det men jag ska ta stöd av boken. Resultatet kommer bli så mycket bättre då tror jag. :-) Jag kanske ska dokumentera mina trädgårdsprojekt och skriva en egen bok, vilket faktiskt är en annan dröm jag har. Ja, att skriva en bok. Men för att återgå till saken så kan jag varmt rekommendera just den här boken för den som vill anlägga en trädgård eller ändra på en befintlig (det finns säkert andra bra böcker om trädgårdsdesign). :-) Tack för att du tittade in!

Inga kommentarer: