onsdag 21 november 2012

Får ej konsumeras

Ej lämplig för konsumtion har det stått på en och annan krukväxt som jag har köpt. Finns det verkligen de som skulle få för sig att ta sig en smakbit? Det kanske måste stå ifall någon skulle komma på tanken. Annars är väl risken att stämningsansökningarna skulle dugga tätt. Kanske inte i Sverige men i andra länder där det är mer vanligt.



Jag har i alla fall inte smakat på amaryllisen som blommar för fullt. Vilken sort det är kan jag dock inte svara på. Två stycken åkte ner i kundvagnen när annat skulle inhandlas. Blomsterlandet lockar med sin amaryllisutställning där det går att titta på ett 40-tal olika sorter som blommar. Det verkar vara olika datum beroende på var man bor. De kritvita amarylliserna är så fina!



För att återgå till vad man bör och ej bör äta. Det som kommer att slinka ner allt för lätt är kladdkakan jag nyss tog ut ur ugnen. Den ska vi mumsa på imorgon för då är det födelsedagsfirande på gång och varför krångla till det när favoritkakan är just kladdkaka. Oops! Tittade precis på klockan. Imorgon är det tuppen och jag som tar ton för födelsedagsbarnet. ;-)

Vad roligt att du tittade in! Kram!

Inga kommentarer: