torsdag 12 april 2012

Marktäckare

Vilken härlig dag! Termometern visar på 18 grader i solen! :-D Jag håller på att lära känna trädgården. Tills igår var jag helt övertygad om att det inte fanns några marktäckare alls men ack vad fel jag hade. ;-) Igår tog jag den här bilden. En marktäckare som håller sig grön och fin. Den får små, söta rosalila blommor som knappt syns pga de gröna bladen. Verkar trivas bra under tujan. Jag såg att Slottsträdgårdsmästaren har en sida för Dagens blomma. Det kanske borde finnas en här också men istället så är det ni som besöker sidan som får berätta för mig vad det är för växter. ;-) Jag har inte klurat ut vad det här är för någonting. Igår såg jag också en annan växt som troligtvis är en marktäckare. Pyttesmå, ljusgröna blad med lila blommor. Urgullig minst sagt! Jag ska ta en bild på den idag. Ha en fortsatt bra dag!

Inga kommentarer: