onsdag 9 maj 2012

Växtstöd

Ibland är det bra med regniga dagar för då blir det där andra som bortprioriteras när solen skiner gjort. Idag har det varit en sådan dag. Med reagge, Sierra Leone Refugee All Star, i högtalarna så blev det nästan lite sommar inomhus. Jag har vid flera tillfällen tänkt leta efter växtstöd och idag hittade jag till Rosverkstans hemsida. Deras växtstöd var otroligt fina! De fanns i trä och järn. De i järn blir ännu vackrare när de rostar. Det var då jag kom på att en väninnas pappa tillverkar saker i järnsmide. Jag tycker att det är roligt att ha någonting som är tillverkat lokalt men den i trä från Rosverkstan finns på min "vill ha-lista". På Rosverkstans hemsida fanns en lista på andra mysiga hemsidor t ex Flora Linneas.

Strax efter lunch var det uppehåll en kort stund och då passade jag på att gå en promenad. Jag hann ta några bilder innan det var dags att springa in igen. Ha det gott!


De här träden fick mig att tänka på tecknade motiv ifrån Japan.





Det här trädet facinerar mig! Visst är det lite fantasy över det.




2 kommentarer:

FruG sa...

Hej! Kollade in växtstöden på sidan du tipsade om! Jättefina! Det borde inte vara så svårt att få till något eget i armeringsjärn och med påsvetsade järndetaljer! Ska visa min man - han brukar gilla att få olika praktiska uppdrag av mig!

Att fruktträden redan blommar hos dig! Här är det bara små rosa knoppar i träden ännu - och ändå bor jag inte så långt från dig!

Kolla gärna in min blogg - det är ingen trädgårdsblogg utan handlar om lite av varje - men just idag råkade det bli lite trädgårdsbilder! (blogspot.com/hemmahosfrug)

/Birgitta

L.I. sa...

Hej! Visst är växtstöden fina! Berätta hur det går med uppdraget om din man nappar på det. :-)
Träden på bilderna blir det ingen frukt på men det stämmer att fruktträden blommar. Det verkar som vi är lite före även om avståndet mellan oss inte alls är långt. Jag undrar vad det beror på.
Jag ska absolut kolla in din blogg! Vad trevligt! :-)
Ha det gott!
/Leila