söndag 25 november 2012

"Experimentera mera"?

Experimentera mera 2
Jag har läst lite om kommande års trädgårdstrender på Blomsterfrämjandets hemsida och låtit mig inspireras. Det går att beställa trendbroschyren eller ladda ner den på deras hemsida. Det är 36 sidor härlig läsning! Tidningen innehåller inspiration, färgpalett och tips, enligt hemsidan. Jag har beställt den eftersom det är roligare om bilderna är i färg.

Det nya är bl a hela koncept så det där som Anna Vattenkanna skrev om moodboards/collage känns helt rätt. Nu väntar jag på broschyren och sen, ja, sen ska här göras moodboards...hoppas jag. ;-) Det lutar åt att det blir min egen "trend" som blir rådande. Jag måste bara klura ut hur den kan tänkas se ut... Bilderna kommer ifrån Blomsterfrämjandets hemsida. Ha det gott!

Experimentera mera 1
Experimentera mera - en av trenderna 2013

3 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Nya idéer är kul.

Helena sa...

Jag har testat moodboards när det gäller inredning, men har inte riktigt fått det så bra som jag velat. I min kurs till inredare som jag tyvärr inte helt genomfört har jag gjort flertalet kollage genom att klippa och klistra för hand. Det passade mig bättre:)

Kul att få se dina idéer via moodboards sedan!
Kul att läsa din blogg:)

Kram Helena

L.I. sa...

Hannele: Ja, visst är det roligt! Kram!
Helena: Då kan du det här med moodboards! Vad jag förstår så är det vanligare med moodboards inom inredning. Jag kan tänka mig att klipp och klistra är min grej. ;-) Kul att du gillar bloggen! Kram!