torsdag 22 november 2012

Ugglan spanar in hyacinterna

I det lilla köksfönstret kommer snart vita hyacinter sprida en svag doft. Lyktan kommer ifrån Jysk och krukorna ifrån en mindre ICA-affär. Lökarna är fina i sig och blombården mjukar upp den annars strikta krukan. Det skulle vara trevligt att ställa krukorna på en avlång bricka. Sedan kommer jag nog knyta runt ett fint band på, i alla fall, en kruka. Kan det vara något?


Lampan som lyser bredvid ugglan är en av mina favoriter. Det ser ut som upplysta ormbunksblad. Ugglan köpte vi på Blomsterlandet för en tid sedan. Den spanar ifrån sin plats mitt i den vita saintpaulian. Jag gillar att ljuset speglar sig i glaset. En lugn och skön dag är snart slut.

Ha det gott! Kram!

2 kommentarer:

Berit sa...

Jag gillar ica vita plåtkrukor !!
Ha en underbar helg!!

L.I. sa...

Berit: Varmt välkommen! :-) Vad glad jag blir! Ica har mycket fint! Ha en underbar helg du också! Kram!