tisdag 17 april 2012

Storslagna trädgårdar och luktviol identifierad

Jag har precis tittat på ett avsnitt av "Året i trädgården" på svt.play. Vilket trevligt program! Tyvärr missade jag första och andra avsnittet men nu ska jag försöka beta av de program som finns kvar. Även här var det ett inslag om helt makalösa luktärtor! Jag har även funderat på buxbomplantor till vår trädgård men ingenting i stil med vad som visades i programmet. En trädgård som anlades för 300 år sedan och som har utvecklats sedan dess. Det kan man kalla trädgård! :-)

En kollega berättade att den lilla sötingen bakom soptunnorna troligtvis är en luktviol. Jag googlade fram bilder och det stämmer! Tack för tipset! :-) Och om det stämmer så sprider den sig och täcker marken vilket skulle vara perfekt.

Jag har fått min första medlem vilket känns oerhört hedrande. Välkommen! :-)

Inga kommentarer: