torsdag 19 april 2012

Färdiga shoppinglistor!

Klockan är strax nio men fortfarande hörs ett taktfast dunkande ifrån kolonilotterna en bit bort. Sedan en tid tillbaka har området börjat vakna till liv. Det som framförallt hörs är byggandet vilket bara är trevligt.

Jag har kollat in plantmarknaderna i närheten och det verkar som vårnyheterna bara står och väntar på rätt köpare. Idag kom BoGrönt-häftet i brevlådan och det fanns mycket fint i den. Jag skulle kunna tänka mig en fin rosplanta och några klematis. Pionerna var också fina.

Nu finns Bürgers Växtgård i Sala, Köping och Örebro! Jag upptäckte att det fanns inspirationsblad (rabatt och planteringsförslag) på BoGrönts hemsida vilket är toppen om man är nybörjare som jag. Här är en bild ifrån hemsidan på ett inspirationsblad:



Sen är det bara att skriva ut bilden och ta med den till affären. En färdig shoppinglista för den som inte vill ändra på någonting!

Inga kommentarer: