onsdag 11 april 2012

Post och en underbar blogg!

Den här lilla sötingen tittade fram när jag flyttade på soptunnorna. Vad kan det tänkas vara för en blomma?
Jag har tittat ut genom fönstret och ändå njutit av regnet. Se så fint dropparna har bildat ett pärlband! De hänger på en björnbärsgren. Nya blad är på väg! Ska de gamla klippas bort? Första året som vi bodde här visste jag inte vad det var för någonting och då klippte jag ner allt. Det har jag inte gjort nu. :-)

Jag glömde hämta in posten igår och jag blev glatt överraskad när jag hittade ett brev ifrån ordförande i Karlskoga Trädgårdsförening. Han skickade med deras vår- och sommarprogram. Tyvärr missade jag Ulrica Fritzons föreläsning i januari som handlade om hennes trädgård. Hon har en fantastisk blogg som jag precis har besökt och kommer att besöka igen. Titta in! Det regnar fortfarande men nu börjar det bli ljusare. Är det på väg att spricka upp? :-)

2 kommentarer:

ullis sa...

Hej!
Såg bilderna på dina rhododendron, de ser ut att behöva beskäras lite för att få dem täta och fina igen... går att beskära hårt! De skjuter nytt från gammal ved... gör en underplantering med fina marktäckare (tec myskmadra, krypkornell el hasselört. Tror dessutom att de skulle må bra av lite ny torv/rhododendron jord kring fötterna...
Plantera lite fina hostor och andra surjordsälskande perenner.
Vips så har du en ny fin välkomnande rabatt som förgyller entren.
Lycka till Kram Ullis

L.I. sa...

Hej! Tack dina fina tips! Jag har lärt mig lite nytt samtidigt. Haha, fick slå upp marktäckarna så att jag fick se hur de såg ut. ;-) Mmm, rhododendron ser inte roliga ut men jag ska ta till mig det du skriver och pyssla om dem. Kram, Leila