onsdag 18 april 2012

Sköna promenader och drömmen om en pergola

Idag har jag gått på halvfart och jag hoppas att det bara är tillfälligt. Vädret har varit ostadigt och jag var på väg ut men istället för trädgårdsarbete så blev det en morgonpromenad och en eftermiddagspromenad. Under morgonpromenaden träffade jag på en pratglad dam som stoppade mig. Hon var bekymrad över att det röjdes för mycket i naturen. Helst ville hon att den skulle få vara som den var, orörd och naturlig (jag kan på sätt och vis hålla med henne men just här behövs lite underhåll). Alla hallon som fanns förr hade tagits bort konstaterade hon (och det tycker jag också är lite synd). Jag fick veta att hon var pensionär och det var hennes dagliga runda. På vägen hem mötte jag henne igen och vi pratades vid en stund till. Med det efterlängtade förmiddagskaffet i ena handen och Allt om trädgård i den andra så kunde jag drömma mig bort en stund och njuta av andras fantastiska trädgårdar. Lite då och då hälsar en rödhake på i trädgården och idag var den här igen. Jag tycker att de är så otroligt fina!

I tanken går jag och planerar och funderar på hur det ska bli i trädgården. Planerandet finns där hela tiden. Något som står högt uppe på önskelistan är en pergola. Pergolas är magiska! Ja, jag tycker det. Och romantiska. :-) Om det blir en pergola i den här trädgården får vi se...det skulle vara nice! :-) Här hittade jag tips på olika typer av trädgårdar, på Grönt är skönts hemsida. Jag har även varit inne på en annan hemsida och läst om hur man anlägger en trädgård.

Inga kommentarer: