torsdag 14 juni 2012

Storstadsbesök


Ibland är det skönt att göra någonting spontant eller i alla fall inte tänka efter allt för mycket. Fast jag vet inte hur spontant det blev egentligen. Ganska. Allt är relativt. Det blev en blixtvisit till Stockholm från tisdag till onsdag. Målet var Lenny Kravitz konsert på Grönan. Jag var där i god tid för det hade varit surt om jag inte hade kommit in. Vissa efterforskningar gjordes innan och risken fanns uppenbarligen att det kunde bli fullt. Ett tag lekte jag med tanken på att snabbt åka ut till Rosendals trädgård, strosa runt lite och äta gott. Det får helt enkelt bli en annan gång...snart. Istället passade jag på att njuta av Gröna Lund. Det är inte särskilt ofta jag är där. Om jag ska åka karusell, för det gör jag gärna, så föredrar jag Liseberg. Dit åker vi varje år. Liseberg känns också "grönare" (=mysigare) med alla blommor och växter. Däremot är Grönans inramning med vattnet, staden och naturen otroligt vackert. Jag fick en perfekt plats vid vattnet, under markisen, där både middag och gott fika åtnjöts. Det blev en fantastisk sommarkväll med både regn och sol. Mest sol. En mysig pratstund och en underbar kvällspromenad längs med vattnet fick avsluta kvällen. Jag längtar redan tillbaka! Tack för att du tittade in!






 






Inga kommentarer: