onsdag 6 juni 2012

Portugal - borta bra men hemma bäst

Jag har varit på semester med familjen i Portugal. Det var fantastiskt på alla sätt - varmt och skönt framförallt. När vi landade på Arlanda var det 6 grader. Burr, säger jag bara. Jag hade varken tid eller möjlighet att skriva i bloggen vilket jag hoppas att ni förstår.

Det är helt otroligt hur mycket det har växt på två veckor. Vår tillfälliga inneboende tog väl hand om växterna både inne och ute, d v s de fick vatten. Däremot har ogräset fått växa fritt så nu har jag en del att göra. Gräsmattan var klippt men det är dags igen. Jag har plockat in syrener för att hinna njuta av dem. De har nästan blommat över. Flocknävan som jag planterade under häcken blommar fint i lilarosa. Däremot var de kvarvarande grenarna troligtvis för få (gallrade hårt) och för långa för nu hänger de ner av tyngden från blommorna. Häcken ser inte klok ut rent ut sagt. Grannen som klippte ner sin häck helt förra året har en fantastisk fin häck i år. Den är alldeles vit av alla blommorna. Underbar! Jag ska klippa ner vår häck en bit när den har blommat färdigt. Annars är det svårt att veta i vilken ände jag ska börja i. :-) Det är roligt att vara tillbaka! Tack för att du tittade in!

Inga kommentarer: