torsdag 21 juni 2012

Blommande rosor såhär inför midsommar

En barndomsvän kom på besök igår, numera bosatt i Hamburg. Vi brukar ses varje sommar eftersom hon har sin släkt här. Tiden flög iväg och vi hade mycket att prata om. Nu dröjer det ett år tills vi ses nästa gång. Men jag har funderingar på att åka ner och hälsa på henne i höst. Annars har jag haft några tuffa dagar med gräsallergi, särskilt idag. Det var många år sen det var så här illa.

Rosorna har börjat blomma här hemma och de är underbara! I år kanske jag kan komma på vad det är för sorter jag har. Flammentanz och The Fairy är identifierade. Förhoppningsvis har jag en riktig kamera på gång så att jag kan ta bättre bilder. Grannen kom förbi och upplyste oss om att det växer pepparrot i vår ogräsrabatt. Det var där jag hittade gräslöken. Hmm, jag som inte brukar använda pepparrot. Det kanske får bli ändring på det. ;-) Trevligt att du tittade in!

Jag önskar er alla en Glad Midsommar! Kram!





Pepparrot?

2 kommentarer:

Ruben sa...

Härligt med rosendoft så här till midsommar!!
Trevlig midsommar!
/Ruben

FruG sa...

Åh, vilka vackra rosor! Och att ni är så mycket före oss trots det korta avståndet! Inga rosor i vår trädgård än - bara knoppar! Glad midsommar! /Birgitta