lördag 28 juli 2012

Semester på kungliga domäner

Nu är jag på resande fot och njuter av den svenska sommaren med allt vad det innebär. Planeringen innan och allt packande tog alldeles för mycket tid och jag hann helt enkelt inte med att blogga.


Solnedgång över Gripsholms slott


Imorgon tänker vi besöka Gripsholms slott. Slottets trädgård har en spännande historia. Utvecklingen av parken/trädgården sträcker sig från 1500-talet och fram till våra dagar. Jag ser fram emot besöket!

Trädgården där hemma utvecklas på sätt och vis också. ;-) Innan jag åkte iväg upptäckte jag att det växte vit myskmalva i den s k ogräsrabatten, där det delvis ska bli köksträdgård. Absolut inget ogräs! Den rena vita färgen är underbar och jag tyckte att blomman är fin! Köksträdgårdsprojektet ligger på hyllan till vi kommer hem igen. Tack för att du tittade in! Hoppas vi ses snart igen! Kram!

Inga kommentarer: