torsdag 19 juli 2012

Köksträdgård på gång!

Det saknas en köksträdgård och enda stället där den skulle passa har det tidigare varit potatisland. Ja, de som bodde här tidigare odlade säkert annat också. Där växer pepparroten just nu bland kirskålen och annat ogräs. Det har tagit emot men nu har jag påbörjat rensningen. Det bästa skulle vara om jag hade en ogräsfri plats att utgå ifrån. Tanken är i alla fall att vi ska hinna så lite ruccola och rädisor. Finns det andra grönsaker som kan sås i omgångar hela sommaren? Ett gammalt plank ska bort på sikt som delar av uteplatsen och den påbörjade köksträdgården. Där ska det upp armeringsnät istället. Jag såg en vägg i Allt om trädgård där de hade blandat armeringsnät och träribbor. Snyggt! Igår fick jag två jättestora pallkragar och två mindre. Det kommer att bli en liten till. Kanske två. Plantan som jag inte kunde identifiera i våras har visat sig vara en citronmeliss. Den har frösått sig och jag har hittat småplantor lite här och där. De har varit perfekta små presenter att ge bort. Den stora plantan kommer att få flytta in i en av pallkragarna. :-)

Tyvärr ser det ut såhär i trädgården men nu ska det bort! :-(

Liten och stor pallkrage.


Grannens syrenhäck som bakgrund. Köksträdgård på gång. På bilden syns skuggan ifrån planket.

Tack för att du tittade in! Kram!

Inga kommentarer: