onsdag 2 maj 2012

Härliga vår!

 
Hyresgäst i stora tujan

Majbrasan

Stenpartiväxt i kruka. Kan det vara en Saxifraga burseriana 'Brookside'?

Hej igen! Nu har jag sjungit in våren tillsammans med andra glada vårfirare. Grannen gjorde det jag tänkte vi kunde ha gjort med våra trädgårdsmöbler d v s eldat upp dem. :-) Det kanske blir nästa år istället. Nu var de faktiskt ganska bra att ha under valborgskvällen. Däremot hade vi tänkt att ta ner den gigantiska tujan som växer vid entrédörren men i sista stund upptäckte vi att den hade en hyresgäst. En duva hade byggt bo och lagt ägg. Äggskal hittades för några dagar sedan så nu har de kläckts. :-)

Stenpartiväxten fick jag i present för ett antal år sedan och jag tycker att den är underbar! :-) Jag önskar att jag hade en bättre kamera för blommorna är otroligt söta. Det är inte bara Brookside som blommar utan även smultronen! Snart kan vi äta smultron!

Nu hade jag skrivit mycket annat men jag råkade markera texten och trycka på en knapp som raderade allt. :-( Inte alls roligt när det händer. Vi ses imorgon istället!

Inga kommentarer: