fredag 4 maj 2012

Det finns inget dåligt väder bara...

En tulpan som jag råkade ha av och som fick en egen liten vas. Knoppen var liten och tilltufsad. Jag trodde inte att den skulle slå ut men det gjorde den. Bladen skiftar i rosa, gult och vitt - underbar!





Ett tag såg det ut som det fina vädret skulle dröja sig kvar ytterligare en dag men molnen tätnade och på eftermiddagen kom regnet. Sen sprack det upp igen och solen tittade fram för att sedan försvinna bakom molnen igen. Det kan även tilläggas att temperaturen gjorde ett skutt nedåt. Vi gjorde färdigt häckrabatten idag. Barnen är så fascinerade av att det finns kögödsel (eller kobajs) i "påse" att köpa. De förknippar inte "bajs" med näring, "kick-start" eller något annat positivt. :-) Det har var riktigt roligt att pyssla tillsammans. Vi stod i regnet och vattnade de nyplanterade skotten. Grannen kunde inte låta bli att påpeka att det verkade överflödigt att stå där med vattenslangen när det regnade.

Tulpanerna var svårflörtade idag och vägrade öppna sig men när solen bjuder upp till dans så står de på rad, vackrare än någonsin. :-) Det blev tid över till att bläddra i trädgårdstidningar vilket både är inspirerande och lärorikt. När jag sen slog på datorn och upptäckte att jag hade fått två kommentarer så blev jag riktigt glad! Alltid lika roligt! Det ena brukar leda till det andra och jag hittade en väldigt fin blogg att besöka. :-) Trevlig helg!

Inga kommentarer: