onsdag 19 december 2012

Tomten hälsar välkommen!

Idag fick stålhjärtat ny kostym i form av vintergröna, en gren (får se om den blir kvar - en gren av en ormhassel hade varit finare), en tomte och ett par kottar i all enkelhet. Det saknas belysning utanför ytterdörren så jag kunde inte låta bli att piffa upp det hela med lite lampor. Kitchigt? Ja, då får det vara det! :-D





Julknäcken kokade jag ihop nu på kvällen smuttandes på lite glögg. Härliga juldofter! Ibland tänker jag inte längre än näsans längd. De gånger jag har gjort knäck har jag petat i smeten med en sked och vilken tid det har tagit. Gah! Det här bara måste gå att göra på ett annat sätt, tänkte jag när första formen var fylld. Ja men självklart! Den lilla glaskannan blev perfekt att fylla smet i och formarna fylldes i ett nafs. Ett tips ifall det skulle finnas någon där ute som gjort precis som jag innan. ;-)

Ha det gott och många kramar! <3

4 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Jätte gulligt hjärta. Kram

L.I. sa...

Tack! :-) Kram!

FruG sa...

Jättefint hjärta! /Birgitta

L.I. sa...

Tack Birgitta! God fortsättning! :-)Kram!