lördag 24 mars 2012

Vårfina krukor och glädjefnatt!



Det finns mycket som gör mig glad och lycklig, oftast ganska enkla saker. Innan frukost läste jag ett meddelande från en kompis som berättade att hon hade både flocknäva, en med rosa blommor och en med vita, och daggkåpa som jag kunde få. Jisses, vad glad jag blev! Som att vinna högsta vinsten på Lotto! :-D Istället för häcken ägnade jag dagen åt att plantera små penséer och minipåskliljor i stora krukor. Vårfint och färgglatt! Jag måste erkänna att jag är lite svag för mörka blommor. Mårbackasticklingarna fick ny jord och ett gäng frösådda Lejongap omskolades. I min värld skulle det betyda att de istället satsade på att bli någonting annat, som t ex en pion (trädgårdshumor?). ;-) Jag minns att jag i mitt livs första balkonglåda planterade bl a lejongap och sedan dess har det varit en av mina favoritblommor.

Inga kommentarer: