tisdag 10 juli 2012

Klätterros+äppelträd=sant!

Det är lummigt och grönt, lugnt och skönt (det rimmar!) i området där jag bor men när jag kommer ut på landet känns det nästan tvärtom. Idag tog vi oss en tur ut på landet och jag var så medveten om vad det var som hände. Kroppen varvade automatiskt ner och tystnaden gick nästan att ta på. Tempot blev lugnare och vem blir inte lycklig av doften av varma jordgubbar och rabarber från en god paj, för det var den. Med kall vaniljsås. :-) Jag fick med en rabarberplanta hem. Rabarberchutney till grillat är fantastiskt gott!

På vägen hem till min kompis åkte vi förbi stora fält med prästkragar och det slank ur mig ett "oh, vad fint!" när jag såg blåklint på ett fält. På tomten fanns en äng full med sommarblommor som jag blev förtjust i. Den hade de skapat själva. En klätterros hade däremot blivit förtjust i ett äppelträd för den hade klättrat ända upp för att sedan hänga ner på andra sidan. :-)


Nu på kvällen hittade jag en hemsida full med spännande växter bl a vackra nävor. En riktigt skön dag! Ha det gott!

Inga kommentarer: