tisdag 3 juli 2012

Blå skönhet

Här är en blomma som jag köpte för ett antal år sedan hos paret Töyrylä som har en mycket trevlig visningsträdgård (väl värt ett besök om du har vägarna förbi - ja, du kanske måste ringa innan och kolla så att det är ok, för det brukar det oftast vara) i Degerfors. På kvällen sluter sig blomman. Färgen är mer intensiv i verkligenheten. Blommans enkelhet och dess flikiga blad tilltalar mig. Tyvärr minns jag inte vad den heter. Den verkar trivas för den blir lite större för varje år. I år har jag t o m bytt plats.

Ikväll bär det av till Göteborg och imorgon ska jag se Madonna. Planen är att inte sova allt för länge till att börja med. ;-) Sen bor vännerna jag ska sova hos alldeles intill Mölnlycke gardencenter så där tänkte jag titta in. Förhoppningsvis blir det en tur till Botaniska eller Trädgårdsföreningen. Jag har faktiskt aldrig varit på något av ställena trots många Göteborgsbesök (har t o m bott i krokarna en gång i tiden). Vi får helt enkelt se vad som händer eftersom det är fler viljor som ska samsas. ;-) Ha det gott!

Inga kommentarer: