fredag 20 april 2012

Två glädjespridare - vacker trädgårdskeramik och trädgårdsprogram


Jag försöker se saker och ting från den positiva sidan, tänka positivt. Det stod t o m på Sveriges televisions hemsida att människor som är glada är friskare. Men det här vädret kan ta knäcken på vem som helst! Jag har i alla fall försökt, ja, vara glad och positiv. :-) I tidningen stod det att det ska bli varmt och skönt till nästa helg, runt 20 grader! Det ser jag fram emot.

Det finns fantastiska keramiker runt om i vårt land. För ett antal år sedan fick jag fin trädgårdskeramik ifrån Keramika Fantasia i födelsedagspresent. Keramika Fantasia finns i Tomelilla. Nu funderar jag på om jag ska börja samla på krukor från Sturehofs krukmakeri. Jag misstänker att de kostar en del så det får nog bli ett samlingsobjekt för min del. Först var jag inne på ytterfoder, Waldermarsudde eller något liknande, men de här krukorna känns mer personliga. Varje kruka är unik! Tina Hellman, keramiker, skriver på sin hemsida att hon nästan enbart arbetar med trädgårdskeramik med tanke på kärleken till växterna.

Trädgårdsmästaren i Året i trädgården hyser också stor kärlek till växterna och sin trädgård. Jag kan inte bli annat än glad efter ett program. Det ser så enkelt ut allting! Och vad det växer! Ikväll blev det två avsnitt. Jag upptäckte på SVT´s hemsida att jag har missat flera trevliga (utgår jag ifrån) trädgårdsprogram t ex om trädgårdar i hela världen och trädgårdar i Österlen. Tiden räcker inte riktigt till men det är roligt om jag råkar se ett avsnitt då och då. Tack för att du tittade in! :-)

Inga kommentarer: