lördag 21 april 2012

Ogräs, ogräs, ogräs...

Det har varit en skön dag och på kvällen tittade solen fram bakom molnen. Härligt! Jag fick hem mer jord och gödsel. Vi kommer på sikt att bygga en uteplats vilket innebär att jag kommer att behöva flytta på blommor och björnbär. Rabatten som jag har tänkt är inte använd på länge och det är fullt med ogräs. Kirskålen är ett elände. Jag läste någonstans att det räcker med att en liten bit av roten blir kvar så fortsätter kirskålen att växa. Inte särskilt uppmuntrande med tanke på hur svårt det är att få bort alla rötterna. Det är enda platsen som har sol men jag undrar hur det går för björnbären. Vad tycker björnbär om marktäckare? De brukar vara effektiva mot ogräs tänkte jag. Jag har tänkt sätta upp en spaljé av armeringsnät som björnbären ska fästas i. Ja, det är det som jag har sysslat med idag - rensat ogräs, jordförbättrat och gödslat och tittat in på andra bloggar. Rays auriculas är små mästerverk! De färggranna blommorna hittade jag på Alpine garden societys hemsida.


1 kommentar:

Ray Molin-Wilkinson sa...

A nice collection of auricula flower heads, auriculas are a magical plant.

Ray