tisdag 12 mars 2013

Mässan levererade!

Mässan Rum och Trädgård var lagom stor för att vi skulle ha fullt upp en hel dag. Det kanske var tur att jag åkte tåg för annars hade jag köpt på mig alldeles för mycket. Det fanns fantastiska växtstöd, fin trädgårdskonst och underbara krukor. Det som kom med hem var fröer ifrån Rara växter och Impecta, både grönsaker och blommor, fyra pelargonsticklingar (bl a pac Viva Marino och pac Tommy), en liten lykta i zink och ett sött hjärta i samma material, goda chokladpraliner (perfekta att avnjutas vid sådana här tillfällen). Vi lyssnade på ett par föreläsningar, "Ute är det nya inne" med Jan Rundgren och "Genvägar till en vacker trädgård" med Linda Schilén. Jag hade gärna lyssnat längre på båda än de 20 minuter som de hade på sig. Däremot saknade jag föreläsningen med Hasse Wester "Stockholms gröna rum". Föreläsningarna var många och intressanta men jag valde att gå runt och titta.









Mötet och samtalet med Annika Christensen både värmde och berörde. Sen är det roligt att träffa människor i verkliga livet! Jag lämnade mässan glad, eftertänksam, inspirerad och nöjd. Mässan överträffade mina förväntningar och mer därtill!

Inga kommentarer: