fredag 1 mars 2013

I väntans tider...

Den som väntar på något gott...ja, hur är det egentligen? Får man vänta för länge eller är det helt  enkelt värt väntan för att det är just "gott". ;-) Jag var sent ute med att beställa fröer (tror jag) och nu tar det visst tid innan de dyker upp. Hmmm. Jag har i alla fall spanat in Rum & Trädgård på Kistamässan och en tur dit nästa helg skulle vara en fin start på våren. Hade mer än gärna suttit med en kopp ute i solskenet idag, i lä, njutit av värmen mot min vinterbleka hy.

Något som jag gärna vill plantera i år är skarpt röda penséer (Viola cornuta "Rose Blotch"). De såg jag på www.zimtrade.se men tyvärr var de slut. I år ska jag testa att så bladmynta (finns på Impecta) som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Det ska verkligen bli spännande! Tills vidare njuter jag av min Engelska pelargon som skiftar från rosa till mörkaste ceriselila. Ha det gott och varmt välkommen hälsar jag nya bloggvänner!

PS. Ser du blommorna framför dig? Min dator fungerar inte så jag sitter med med min jobbdator = inga bilder.

Inga kommentarer: