måndag 26 mars 2012

Pelargonpyssel

Någonstans läste jag att sovmorgon rekommenderades med tanke på övergången till sommartid. Omedvetet måste jag ha tagit fasta på det för jag somnade om. Istället för frukost så blev det, i alla fall nästan, brunch. Idag började jag omplanteringen och beskärningen av de 21 pelargoner som dök upp igår. Förutom pelargonerna så är det även andra krukväxter som är i stort behov av omvårdnad efter en lång vinter. Det var en alldeles lagom fysisk ansträngande aktivitet idag.

3 kommentarer:

FruG sa...

Hej! Viklen fin blogg du har! Och visst är det härligt med trädgård! Har också fixat lite med pelargoner - har tagit sticklingar. Tänkte att jag skulle slippa köpa nytt i år!

/Fru G (Birgitta i gamla Hum. Tita gärna in på min blogg!)

FruG sa...

Oj, jag råkade visst skriva samma inlägg på två av dina poster!! Trodde inte att det första gick igenom! Ja, ja, så kan det gå!!

L.I. sa...

Sånt händer! :-)