måndag 3 december 2012

Glöggen står oöppnad!

Förra veckan blev såpass intensiv att jag kroknade mot slutet. Eller om det berodde på någonting annat. Orken har inte riktigt infunnit sig än men det går åt rätt håll. Plötsligt blev det vintervitt ute och alldeles för kallt för långa utevistelser. Den där glöggen som skulle ha smakats av på första advent står fortfarande oöppnad. Smaklökarna är inte vad de brukar vara så det får helt enkelt bli varm glögg en annan dag. Kylan ska visst hålla i sig så då kan det passa bra.

Det är lite västkusttema över adventsljusstaken med alla stenarna. Ingen direkt oro för att det ska börja brinna. Lilla tomten ligger snällt på det hårda underlaget och sover. Den fick jag i en julgrupp för några år sedan. Så söt! Två nya amaryllisar har inhandlats för de andra har snart blommat över. Den här gången blev det två vita, Matterhorn och den andra har jag tappat namnet på men den kom ifrån Sydafrika (Heblico, vit med lite svagt rosa i). Väldigt fina så jag ser fram emot blomningen.

Tack för att du tittade in och jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar! Kram!

Inga kommentarer: